26 oktober 2011

Poentje

Gisteravond heb ik Poentje het lieveheersbeestje gemaakt.
Grietjekarwietje is de bedenker van dit geweldige patroon.
Ik vond het enorm leuk om hem te maken, al ben ik wel wat lui geweest en het de stipjes en het schild lekker geplakt ipv vastgenaaid.
Het gezichtje ben ik niet 100% tevreden over maar ik heb het nu zo vaak opnieuw geprobeerd dat ik besloten heb dat hij prima is zo.
Ik denk trouwens dat Poentje ook een hele gave is voor op een speenketting. Maar dan scheef erop ipv recht zodat je aan de achterkant wel het gezichtje kan zien.


Over speenkettingen gesproken. Gisterochtend kwam ik de buurvrouw tegen voor wie ik de speenketting had gemaakt een poos terug. Ze had hem nu voor het eerst in gebruik (nou ja, haar pasgeboren dochter dan) en vond het zoooo zoet!
Gelukkig! Ik was al bang dat ze het toch niks vond omdat ik haar alleen met de oude speen zonder ketting zag.
In de middag kwam een andere buurvrouw aan de deur, met buggy. En ze zei; Ik zag net bij Marlies toch zoiets leuks!
Kwartje begon te vallen... Jij wil zeker ook zo'n speenketting?
Nou, ja, maar ik hoefde hem niet te maken. Ze wil heel graag langs komen en leren haken zodat ze zelf zo'n speenketting kan maken.
Hoe leuk is dat? Zelf pas een paar maanden de haaknaald vast en nu al dat iemand "les" wil hebben.
Ze gaat op zoek naar naalden en garen, en dan gaan we binnenkort samen een speenketting haken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Liefs, Suzanne